Blog

De laatste tijd gaf mijn camera (Nikon D800e) wat rare foutmeldingen als ik bijvoorbeeld ging onderbelichten. Ook deed de live view het af en toe niet. Omdat de camera nog binnen de garantietermijn zat van twee jaar, besloot ik hem op te sturen naar Nikon service point in Beverwijk. Na twee weken kreeg ik tot mijn schrik een prijsopgave van maar liefst 752 euro! De sluiter en voorstuk moesten vervangen worden. Er was volgens hen impact van buitenaf. Nu kan ik me niet herinneren dat ik ooit met de camera ergens tegen aan gestoten ben, laat staan dat de camera is gevallen. Dus belde ik voor een uitleg. Die kreeg ik via een toelichtingsrapport. Op foto's is de 'schade' te zien. Nou ja, alleen als je speciale apparatuur hebt tenminste. Ik zag er eigenlijk nog weinig aan. Behalve dat er een kleine beetje ruimte zit op de ring waar de lenzen opgedraaid worden. 

Ik voelde aan dat dit een 'mission impossible' werd en heb daarom maar gevraagd de camera retour te sturen. Hij deed het immers nog en dan is 752 euro voor het repareren van een foutmelding gewoon teveel geld. Deze week kreeg ik hem retour, maar hoe, dat is bijna niet te geloven. De camera zat in de doos, maar in onderdelen. Met de schroefjes in een paar zakjes erbij! Je kon zo het de klepjes eraf halen, zodat er vrij zicht was op de elektronica! Help, wat was dit? Vrijdag gebeld en ze gaven toe dat dit een foutje was. Zucht, wat een service. En dat voor een camera voor rond de 3000 euro. Maar weer retour, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen meer in…

Ben wel benieuwd wat jullie ervaringen zijn met Nikon service Beverwijk. 

Inmiddels contact gehad met Nikon Nederland. De camera moet in elk geval retour om in elkaar gezet te worden. Maar daarnaast gaan zij kijken wat ze nog kunnen betekenen in deze. Wordt vervolgd dus.

Nikon service point belde om excuses aan te bieden. Dit had volgens hen nooit mogen gebeuren. Ze hebben aangeboden de camera alsnog te repareren voor de helft van het oorspronkelijke bedrag. Daarmee ben ik akkoord gegaan.